رباتیک والکترونیک روبواچ پیRoboHp
رباتیک والکترونیک روبواچ پیRoboHp
رباتیک والکترونیک

زمان برگزاری : 5 الی 6 شهریور  1393

محل برگزاری مسابقات : مازندران - نامعلوم

سایت اصلی مسابقات : www.lezatelectronic.ir
 
هزینه ثبت نام هر تیم 78000 تومان
اسکان کنار دریا و شام و صبحانه و ایاب و ذهاب 50000 تومان
هزینه هر نفر 24000 تومان
هزینه هر رشته مزرعه فکر و هوافضا (بدون سازه) 15000 تومان

هزینه مابقی رشته ها

42000 تومان



چگونه gripper ربات طراحی کنیم ؟

mechate-robot-hand-6-large.jpg

سلام ؛

امروز هوس کردم کمی درباره end effector  های ربات بنویسم که ترجمش به فارسی می شه : عملگر نهایی ، یعنی کار یا عملی که ربات به وسیله این ابزار در نهایت یک جابجایی انجام می دهد . خَب ، end effector ها انواع مختلفی دارند مثل برش لیزر که یک مقاله هم در این باره حدود 4 سال پیش نوشتم و در آرشیو مقالات موجود هست . اما امروز قصد دارم درباره یک نوع خاص و پرکاربرد حرف بزنم که بیشتر برای عمل برداشتن و گذاشتن یا pick & place استفاده دارند . درست حدس زدید : Gripper



ادامه مطلب ...


طراحی ربات های کارگر با الهام از موریانه

ربات کارگر با الهام از موریانه

یک ناوگان از کارگر ساختمانی رباتیک را تصور کنید که بطور مستقل و بدون نظارت و یا تعیین وظیفه خاصی می توانند ساختمان بسازند . محققان بخش مهندسی و علوم کاربردی در دانشگاه هاروارد و مهندسی الهام بیولوژیکی (BIE) از موسسه Wyss در هاروارد و دانشگاه کمبریج نوعی خاص از کارگران رباتیک را طراحی نمودند . مهندسان این ربات ها را با الهام از ملیون ها موریانه ای که بدون نقشه و طرح اولیه خاک ریزی پیچیده را با ذرات خاک با همکاری هم می سازند ، طراحی کرده اند .

محققان می گویند اعضای کلونی از نشانه های یکدیگر و محیط اطرافشان برای پیشبرد پروژه ساختمانی کمک می گیرند . ما فهمیدیم  این حشرات کوچک قادرند چیزهای باور نکردنی بسازند که واقعا باید گفت بی نظیره !



ادامه مطلب ...


چگونه اولین ربات خود را بسازید ؟ (1)

رباتیک

انگیزه کلید موفقیت است.

چرا ربات بسازیم ؟ انگیزه شما از این کار چیست ؟ آیا می خواهید در مسابقات رباتیک شرکت کنید ؟ آیا می خواهید نظر بقیه را متوجه این کنید که شما توانمند هستید ؟ رباتیک می تواند درس های زیادی به شما بدهد . شما در این مسیر مهارت های زیادی کسب می کنید : الکترونیک ، مکانیک ، برنامه نویسی و حتی درک بیشتری از رفتار حیوانات و روان شناسی انسان ها خواهید یافت . بهتر است قبل از شروع به کار در این زمینه از خود این سوال را بپرسید که چه اهدافی شما را بر آن داشته تا در رشته رباتیک قدم بگذارید ؟ در غیر این صورت بعید نیست که در نیمه راه بدون تکمیل اهدافتان این مسیر را ترک کنید.

خب حالا که شما می دانید برای چه می خواهید ربات بسازید بگذارید بررسی کنیم نیاز دارید چه چیزهایی را بدانید  . . .



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:عیدسعیدفطر,عیدسعیدفطرمبارک, :: 1:10 :: نويسنده : پهلوان پور



خیلی وقت ها شده درست موقعی که داریم با موبایل صحبت میکنیم یا با mp3 player یک موزیک گوش میدیم شارژ ان تمام بشه تازه اگه توی راه و مسافرت باشیم ودسترسی به برق برای شارژ نداشته باشیم انوقت میگیم ای کاش یک شارژر قابل حمل داشتیم …در مدر این قسمت آی سی مبدل dc به Dc را به شما معرفی میکنیم که با حداقل قعات جانبی میتونید با اون یک شارژر قابل حمل بسازید.این کار با استفاده از آی سی های MAX756 یا MAX757 امکان پذیر هست

 

مبدل dc به Dc

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


فاکس‌کان برای پاسخگویی به تولید بالای آیفون 6 از ربات‌ها کمک می‌گیرد GSMArena.com
 

به نظر می‌رسد شرکت فاکس‌کان که بعنوان اصلی‌ترین تولیدکننده چینی گوشی‌های آیفون اپل شناخته می‌شود، با توجه به پیش‌بینی تقاضای بالای آیفون 6، از ربات‌ها برای پاسخگویی به این میزان تقاضا در فرآیند تولید خود استفاده خواهد کرد.

 به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب ...


 

استفاده از ربات های راننده در آزمایش استقامت اتومبیل های جدید فورد

 

ماشین های بدون راننده کم کم تبدیل به یکی از تکنولوژی های مورد انتظاری می شوند که در آینده نزدیک آن را در خیابان های اطراف مان خواهیم دید. اما به نظر می رسد که انسان راحت طلب به همین میزان اکتفا نکرده و قصد دارد از این تکنولوژی در زمینه آزمون های ایمنی و دوام اتومبیل ها هم بهره ببرد.

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


با Pepper، اولین روبات کاربردی خانگی آشنا شوید

 

یکی از اولین اهدافی که سازندگان روبات‌ها در پی تحقق آن هستند، ساخت روبات‌هایی خانگی است تا کاربران را در امورات زندگی یاری رساند. ‌پیش‌تر روبات‌هایی چون AIBO و Wakamaru در این حوزه به بازار عرضه شدند که با مشکلات عدیده‌ای همراه بودند. اما ژاپنی‌ها بار دیگر اوج خلاقیت و هنر خود را در Pepper به سرانجام رسانده‌اند که می‌توان لقب انقلابی‌ترین روبات خانگی را به Pepper داد.

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


ربات عنکبوت T8 برای وحشت آفرینی بازار می آید

نظرتان چیست که یک عنکبوت بزرگ روزها کف خانه قدم بزند دیگران را بترساند؟ این رباتی ترسناک است که بدنه آن توسط چاپ سه بعدی تولید شده و با ۲۶ موتور داخلی کار می کند.
 
سازندگان آن را به گونه ای ساخته اند که حرکاتش بسیار به یک عنکبوت واقعی شبیه است و جالب اینجا است که محاسبات اصلی برای تعیین مشخصات حرکات توسط سیستم درونی خود عنکبوت انجام می شود.
 
بنابراین شما می توانید به راحتی برای این ربات که T8 نام دارد دستورهای ساده ای بنویسید و به صورت بی سیم آن را کنترل نمایید. در صورت تمایل هم می توانید از یک کنترل اختصاصی بی سیم برای هدایت آن استفاده کنید.
 
اما این ربات عنکبوت فقط یک مدل آزمایشی نیست و قرار است تا شهریور ماه به صورت تجاری به بازار ارایه شود. اگر تا آن زمان نمی توانید صبر کنید، همین الان می توانید یک مدل سفارشی اش را بخرید که در این صورت باید هزینه بسیار بالاتری را پرداخت کنید. یعنی معادل ۱۳۵۰ دلار.
 
اما اگر چند ماه صبر کنید احتمالا قیمت مدل تجاری این عنکبوت بسیار ارزان تر خواهد بود و می دانید که... چه کاربردهای علمی جالبی برای آن پیدا می شود.


درباره سایت


به فروشگاه رباتیک والکترونیک RoboHpخوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فروشگاه رباتیک و آدرس robohp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 135
بازدید ماه : 132
بازدید کل : 130484
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


IS
Google

در اين سایت
در كل اينترنت

تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی